• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Besök av kronofogden....

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Tack Grodan för dina kloka ord. Ja, kommer de så får det väl bli så. Jsg har på något sätt slutat kämpa emot, nu när det blivit en hopplös situation. Och paradoxalt nog är det en slags egendomlig lättnad. Jag har kämpat för att ha huvudet ovanför vattenytan såååå länge, och kan nu inte göra något mer..
Tack själv för dina rader här på forumet, att se fler kämpa mot samma saker och mål är stärkande och ger en tröst i vardagen. Jag har oxå funderat mycket. Det är konstigt att det kan kännas som en befrielse och bara släppa allt till kf mm, men bara vi som kämpat dag och natt, med ångest över varje räkning, försöka hålla huvudet över vattenytan var dag.. Att slippa detta.. Måste ju vara befriande? Ha en bra dag idag!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Fick rättelse igår av kronofogdens juristteam & jag fick hämta ut min bil :) Ingen var nog lyckligare än jag igår & känslan att vinna över utmätningsgubbarna var grym. Det var alltså helt fe,l dom fick inte ta den, försökte skylla ifrån sig med att försäkringskassan gav felaktigt besked till inspektörerna från början. Två veckor av fruktansvärd ångest om hur jag nu skulle klara livet, tog jag inte emot den dåliga ursäkten. Man kunde ha gett mig chansen som man först sa att få skaffa fram alla papper. Nåväl nu återstår bara att handläggaren på skusan ändrar sig gällande avslag, eftersom enda hindret var den pågående utmätningen av bilen. Annars blir det till att författa ytterligare en rättelse eller överklagan...man är starkare än man tror!
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Ett beslut om bilstöd har gör inte något fordon utmätningsfritt, om fordonet har ett värde och skulderna inte regleras på annat vis så är det åt rätt håll.
Törs i princip lova att det inte har något med frågan om skuldsanering att göra, dom som gör utmätningar handlägger inte skuldsaneringsärenden över huvud taget och kommer nog knappast in ens och kan se om en ansökan ens finns.

Notering till trådskaparen: hur länge har du haft bilstöd? Har i bakhuvudet att man måste ha bilen i 9 år.. har man den kortare tid så kan FK kräva tillbaka delar av det anskaffningsbidrag som du fick för att köpa bilen

Lasseman ett beslut om bilstöd gör ett fordon utmätningsfritt, så här hade du fel ;) jag har numera bevis på att inspektörerna gjorde fel & fick inte ta mitt fordon. Man hänvisar till en dom från 1993 i beslutet.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Fick rättelse igår av kronofogdens juristteam & jag fick hämta ut min bil :) Ingen var nog lyckligare än jag igår & känslan att vinna över utmätningsgubbarna var grym. Det var alltså helt fe,l dom fick inte ta den, försökte skylla ifrån sig med att försäkringskassan gav felaktigt besked till inspektörerna från början. Två veckor av fruktansvärd ångest om hur jag nu skulle klara livet, tog jag inte emot den dåliga ursäkten. Man kunde ha gett mig chansen som man först sa att få skaffa fram alla papper. Nåväl nu återstår bara att handläggaren på skusan ändrar sig gällande avslag, eftersom enda hindret var den pågående utmätningen av bilen. Annars blir det till att författa ytterligare en rättelse eller överklagan...man är starkare än man tror!
Jag är glad att det löste sig med bilen förstår att det har varit två jobbiga veckor och att du är förbannad för att ha blivit behandlad av inspektörerna som du blev. Jag hoppas verkligen att det blir lättare framöver och att allt går rätt till från skusans sida, bra jobbat att du orkar kämpa på som du gör som du skrev man är starkare än man tror.
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Jag är glad att det löste sig med bilen förstår att det har varit två jobbiga veckor och att du är förbannad för att ha blivit behandlad av inspektörerna som du blev. Jag hoppas verkligen att det blir lättare framöver och att allt går rätt till från skusans sida, bra jobbat att du orkar kämpa på som du gör som du skrev man är starkare än man tror.

Ja på nåt lustigt sätt finns där alltid lite kraft till :)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Vad glad jag blir för er skull att läsa detta, förstår att ni är glada efter allt som hänt de senaste veckorna hoppas ångesten släpper nu
och att ni kan andas ut. Stort GRATTIS från mig:)
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Vad glad jag blir för er skull att läsa detta, förstår att ni är glada efter allt som hänt de senaste veckorna hoppas ångesten släpper nu
och att ni kan andas ut. Stort GRATTIS från mig:)
Vad glad jag blir för er skull att läsa detta, förstår att ni är glada efter allt som hänt de senaste veckorna hoppas ångesten släpper nu
u
Vad glad jag blir för er skull att läsa detta, förstår att ni är glada efter allt som hänt de senaste veckorna hoppas ångesten släpper nu
och att ni kan andas ut. Stort GRATTIS från mig:)
va roligt, grattis! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp